Page 96 - Glasnik slavonskih muzeja br. 7 - 2019. g.
P. 96

Glasnik  slavonskih  muzeja                                                   Broj 7 (62), god. XXX./2019.


           Borislav Bijelić,
           Muzej Ðakovštine

                                               MI SMO I VAŠ MUZEJ


































                                              Stadion nogometnog kluba Ðakovo Croatia
               Potrošačko društvo u kojemu živimo, koliko        No, kada se malo pažljivije pogledaju marketinški
           god ono bilo ružno i dehumanizirajuće, naša je        panoi  kojima  nova  klupska  uprava  nastoji  od
           stvarnost koju treba poštovati. U kontekstu onoga     zapuštenog igrališta izgraditi mali i dojmljivi sta-
           o čemu pišemo, to bi značilo da nije toliko bitno     dion,  reklame  postaju  bitne,  i  to  ne  samo  kao
           imati  kvalitetan  proizvod,  već  taj  isti  proizvod   izvor dodanih prihoda za klub već i sa stajališta
           dobro predstaviti, a to znači i prodati. Tako je to u   vizualne kulture.
           području materijalne proizvodnje, turizma…, ali       Da bi stadionski prostor kao dio gradske infra-
           sve češće i prezentacije kulturnih sadržaja.
                                                                 strukture izgledao dojmljivije, da bi se materijalno
           Svi  veći  projekti  kulture  na  nacionalnoj  razini   pomoglo klubu te da bi sugrađanima skrenuli po-
           oglašavaju se na stranicama onoga što još uvijek      zornost na to da u njihovu gradu postoji muzej u
           zovemo novine, na mrežnim stranicama, na ba-          kojemu  mogu  zadovoljiti  dio  svojih  kulturnih
           nerima koje jednostavno nije moguće ne vidjeti, a     potreba, autor je odlučio na stadionu postaviti
           sve češće i na malim ekranima.                        reklamu. I to je ono što je zanimljivo.

           Noć muzeja ite-kako je eklatantan primjer kako se         Naime, svi oni koji prate nogomet ne mogu
           dobro smišlje-nom marketinškom akcijom može           ne primijetiti najrazličitije reklame postavljene uz
           utjecati  na  mobilnost  najšire  javnosti,  pa  čak  i   same terene, na našim i na svjetskim stadionima.
           onda kada je  u pitanju kulturni proizvod.
                                                                 I sam pratim nogomet. I ja sam, dakako, primije-
               Za oglašavanje se koriste, osim spomenutih,       tio najrazličitije reklame, ali ne i one kojima se
           i ostala mjesta javnog okupljanja, pa tako i nogo-    propagiraju ustanove kulture.
           metni stadioni.
                                                                 Razloga je zasigurno mnogo, ali čini se da je osno-
           Tako je to i na stadionu nogometnog kluba Ða-         vni  onaj  koji  proizlazi  iz  uvriježene  predrasude
           kovo  Croatia.  To  nije  čudno  i,  barem  na  prvi   kako su nogometni navijači nekulturni ljudi koji
           pogled, nema ničega što bi Vas trebalo posebno        nemaju imanentnih kulturnih potreba, a ako ih i
           zaintrigirati.                                        imaju, to nisu potrebe koje bi mogli zadovoljiti u

                                                            - 96 -
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101