Page 96 - Glasnik slavonskih muzeja br. 7 - 2019. g.
P. 96
Glasnik slavonskih muzeja Broj 7 (62), god. XXX./2019.
Borislav Bijelić,
Muzej Ðakovštine
MI SMO I VAŠ MUZEJ
Stadion nogometnog kluba Ðakovo Croatia
Potrošačko društvo u kojemu živimo, koliko No, kada se malo pažljivije pogledaju marketinški
god ono bilo ružno i dehumanizirajuće, naša je panoi kojima nova klupska uprava nastoji od
stvarnost koju treba poštovati. U kontekstu onoga zapuštenog igrališta izgraditi mali i dojmljivi sta-
o čemu pišemo, to bi značilo da nije toliko bitno dion, reklame postaju bitne, i to ne samo kao
imati kvalitetan proizvod, već taj isti proizvod izvor dodanih prihoda za klub već i sa stajališta
dobro predstaviti, a to znači i prodati. Tako je to u vizualne kulture.
području materijalne proizvodnje, turizma…, ali Da bi stadionski prostor kao dio gradske infra-
sve češće i prezentacije kulturnih sadržaja.
strukture izgledao dojmljivije, da bi se materijalno
Svi veći projekti kulture na nacionalnoj razini pomoglo klubu te da bi sugrađanima skrenuli po-
oglašavaju se na stranicama onoga što još uvijek zornost na to da u njihovu gradu postoji muzej u
zovemo novine, na mrežnim stranicama, na ba- kojemu mogu zadovoljiti dio svojih kulturnih
nerima koje jednostavno nije moguće ne vidjeti, a potreba, autor je odlučio na stadionu postaviti
sve češće i na malim ekranima. reklamu. I to je ono što je zanimljivo.
Noć muzeja ite-kako je eklatantan primjer kako se Naime, svi oni koji prate nogomet ne mogu
dobro smišlje-nom marketinškom akcijom može ne primijetiti najrazličitije reklame postavljene uz
utjecati na mobilnost najšire javnosti, pa čak i same terene, na našim i na svjetskim stadionima.
onda kada je u pitanju kulturni proizvod.
I sam pratim nogomet. I ja sam, dakako, primije-
Za oglašavanje se koriste, osim spomenutih, tio najrazličitije reklame, ali ne i one kojima se
i ostala mjesta javnog okupljanja, pa tako i nogo- propagiraju ustanove kulture.
metni stadioni.
Razloga je zasigurno mnogo, ali čini se da je osno-
Tako je to i na stadionu nogometnog kluba Ða- vni onaj koji proizlazi iz uvriježene predrasude
kovo Croatia. To nije čudno i, barem na prvi kako su nogometni navijači nekulturni ljudi koji
pogled, nema ničega što bi Vas trebalo posebno nemaju imanentnih kulturnih potreba, a ako ih i
zaintrigirati. imaju, to nisu potrebe koje bi mogli zadovoljiti u
- 96 -