Page 91 - Glasnik slavonskih muzeja br. 7 - 2019. g.
P. 91

II. Djelatnost muzeja i galerija




         one koja je u međuvremenu kupila zgradu starog        Za njega je muzejsku koncepciju potpisao dolje
         Kotara za smještaj svoje lokalne ispostave. Prvotni   potpisani, dok je ostali dio posla, kao i kod etnolo-
         dogovor čelnika Porezne uprave i Grada Ðakova         gije, odradio profesor Beusan.
         bio je da Muzej i Porezna uprava – nakon nužnih
         promjena, nadogradnje i gradnje unutar kuplje-           Kako je i arheolog imao pripremljenu muzej-
         nog objekta i relativno velike pripadajuće zemlji-    sku koncepciju stalnog postava arheologije, činilo
         šne čestice – koegzistiraju unutar istog prostora.    se logičnim i mogućim već sljedeće godine posta-
         Od te se ideje ubrzo odustalo. Cjelokupan objekt      viti i treći od stalnih postava i ponuditi građanima
         Porezna uprava ustupila je na korištenje Gradu        zaokruženu cjelinu. To bi vjerojatno i bilo tako da
         (na sto godina) odnosno Muzeju Ðakovštine.            nismo postali svjesni činjenice nedostatka prosto-
                                                               ra, toga smo mogli i morali biti svjesni i znatno
         Ubrzo nakon toga prišlo se uređenju zgrade. Tu je,    prije 2005. godine.
         doduše, bilo ozbiljnih „grešaka u koracima”, no
         unatoč toga, kustosi Muzeja uspjeli su ponuditi       Naime, da bi se na katu zgrade mogao postaviti
         koliko-toliko  koherentnu  muzejsku  koncepciju       stalni postav arheologije, morali bismo žrtvovati ili
         stalnog postava. Ista je dobila pozitivne recenzije   polivalentnu dvoranu – u kojoj održavamo povre-
         muzejskih stručnjaka te u konačnici bila prihva-      mene izložbe, predavanja, radionice, prezentacije
         ćena i na najvišim muzejskim instancama Repu-         i ostale aktivnosti – ili pak muzejske depoe u koji-
         blike Hrvatske.                                       ma je bio smješten cjelokupni muzejski fundus.
                                                               Kako niti jedno od tih rješenja zapravo i nije bilo
             U tom razdoblju ravnateljica Muzeja Ðakov-        moguće, a u Muzeju nismo imali ingerencije sami
         štine bila je etnologinja Branka Uzelac. Ona je, uz   tražiti treće rješenje, odlučili smo sazvati sastanak
         velike  napore,  uspjela  realizirati  neke  pretpo-  predstavnika Grada, našeg osnivača, i Ministar-
         stavke bez kojih se nije moglo pristupiti realizaciji
         stalnog  muzejskog  postava.  Na  njegovoj  reali-    stva kulture koje je i prije toga već bilo imenovalo
                                                               Povjerenstvo za praćenje realizacije stalnog po-
         zaciji gradske vlasti u to su vrijeme vehementno
         inzistirale.                                          stava.

             Suautor ovoga članka izabran je za ravnatelja        Sastanak je održan 17. lipnja 2005. godine, u
         Muzeja Ðakovštine 2004. godine. Već sljedeće,         vrijeme priprema za postavljanje kulturno-povije-
         2005. godine, u prizemlju zgrade otvoren je stalni    snog postava, a na njemu su sudjelovali ravnatelj i
         postav etnologije, a samo godinu dana kasnije,        kustosi Muzeja Ðakovštine, dr. sc. Jasna Šimić i dr.
         2006. godine, i stalni postav kulturno-povijesnog     sc. Ivica Šestan kao članovi Povjerenstva za praće-
         razvoja Ðakova. Nešto od toga moglo se sigurno        nje realizacije stalnog postava Muzeja Ðakovštine,
         učiniti i ranije, no Ministarstvo kulture Republike   Grad  je  zastupala  Vjera  Bellian,  a  skupu  je  bio
         Hrvatske naše programe dotad nije prepoznalo          nazočan i mr. sc. Mario Beusan, tvorac idejne kon-
         kao prioritetne i nije prihvatilo njihovo djelomično   cepcije  cjelokupnoga  stalnog  postava  te  aktivno
         financiranje, a Grad, objektivno, nije mogao svaki    uključen u izradu njegovih pojedinih dijelova.
         pojedini  segment  stalnog  postava  samostalno       Na skupu je donesena odluka da se odustaje od
         financirati.
                                                               tavanskog prostora kao izložbenog te neformalna
         No,  2005.  godine,  sredstva  koja  smo  tražili  od   odluka kako je jedino rješenje za nastavak rada na
         Ministarstva kulture i Grada bila su osigurana i mi   izradi stalnog postava arheologije, ali i nastavka
         smo u prizemlju Muzeja završili, a potom uz pri-      normalnog rada Muzeja općenito, da se u njegovu
         mjerenu  svečanost  i  otvorili  stalni  postav  etno-  dvorištu izgradi objekt u kojem bi bila smještena
         logije.  Muzejsku  koncepciju  postava  izradila  je   muzejska knjižnica, radionica i depoi.
         etnologinja Branka Uzelac, a likovnu koncepciju
                                                               Njegovom izgradnjom nama bi bilo moguće u
         potpisao je sveučilišni profesor Mario Beusan.
                                                               glavnoj zgradi osloboditi prostor za stalni postav
         Naredne godine otvoren je i stalni postav kulturno    arheologije, a istovremeno rad Muzeja podići na
         -povijesnog razvoja Ðakova.                           razinu primjerenu standardima struke.


                                                          - 91 -
   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96