Page 87 - Glasnik slavonskih muzeja br. 7 - 2019. g.
P. 87
II. Djelatnost muzeja i galerija
U tri i pol godine rada Muzeja, do prosinca 2017. Time je olakšana komunikacija posjetitelja s
godine, broj posjetitelja dosegao je brojku od Muzejom. Raznim online i offline anketama posje-
150.000, a kroz muzejske radionice i edukacije titeljima je omogućeno da svojim idejama pobolj-
prošlo je više od 2500 djece i mladih. Rad Muzeja šaju rad Muzeja, a time i svoj doživljaj i boravak u
usmjeren je širokim ciljanim skupinama. To su njemu.
arheolozi, znanstvenici iz različitih područja djelo-
vanja (povijest, antropologija, etnoglogija, geolo- Muzej obrazuje djecu i mlade organiziranjem
pedagoško-andragoških aktivnosti u kojima je u
gija, fizika, forenzika…), muzealci, kulturnjaci,
arhitekti, učenici, studenti, umirovljenici, bicikli- dosadašnjem radu sudjelovalo više od 2500 po-
sjetitelja.
sti, ljubitelji umjetnosti i znanosti, avanturisti, turi-
sti željni aktivnog i atraktivnog odmora, kao i obi- Surađuje s vrtićima, osnovnim i srednjim škola-
ma te fakultetima na različitim projektima, pro-
telji koji traže zajedničku aktivnost i doživljaj.
Skupine su identificirane anketama koje Muzej gramima i volonterstvima, kao i s lokalnim udru-
gama i obrtima te institucijama u inozemstvu.
neprestano provodi među svojim posjetiteljima u
Muzeju i na društvenim mrežama. Usko je povezan s lokalnom zajednicom i dopri-
nosi lokalnoj zajednici te osobama s invalidite-
tom u različitim projektima.
Marketing Muzeja Vučedola
Marketinške strategije vezane su prije svega za
online promociju Muzeja gdje se precizno defini-
raju ciljne skupine te su marketinške aktivnosti
usmjerene na njih. Muzej je uz prezentaciju na
službenoj web-stranici prisutan i na društvenim
mrežama: Facebook, Pinterest, Linkedin, Insta-
gram, Google+ i vodi svoj YouTube kanal.
Također, izdao je i prvi muzejski online magazin u
Hrvatskoj, a pomoću newslettera redovito obavje-
štava posjetitelje o novim događanjima, atrakci- Posjetitelji u stalnom postavu Muzeja Vučedolske kulture
jama i sadržajima. Redovito producira promidžbe-
Dugogodišnje iščekivanje otvorenja Muzeja u široj
ne videospotove kojima se postiže bolja vidljivost kulturnoj zajednici Hrvatske rezultiralo je izni-
među širom publikom, a uspjeh se mjeri praće-
mnim interesom za posjećivanjem koji se nije
njem raznih analitičkih programa na stranicama zaustavio nakon prve posjete.
poput: Facebook Insights, Google Analitycs,
Google Forms, Bitly, Newsletter. Muzej je često Brojne obrazovne i znanstvene institucije, udruge
prisutan u medijima na svim razinama – lokalnoj, i pojedinci žele se uključiti u rad Muzeja te je
regionalnoj, nacionalnoj i internacionalnoj. ostvarena suradnja s lokalnim umjetnicima iz
područja likovne umjetnosti, glazbe i plesa, te sa
Prisutan je u radijskim i televizijskim emisijama stručnjacima iz polja društvenih i prirodnih zna-
uživo, u informativnom, dokumentarnom i kultur- nosti (arheolozi, antropolozi, povjesničari, demo-
nom programu, na lokalnim i nacionalnim TV ka- grafi, lingvisti, geolozi, fizičari, književnici, arhitekti
nalima, kao i na National Geographic Channelu. i drugi).
Velik interes mladih koji se javljaju kao volonteri
Suradnja Muzeja Vučedola i lokalne kod velikih događanja poput arheološke istraži-
zajednice i druge aktivnosti vačke kampanje ili Noći muzeja.
U prvim godinama rada poboljšana je vidljivost Muzej je prepoznat na svim razinama u lokal-
na način da se fokus promicanja Muzeja vučedol- noj zajednici. Sudjeluje i surađuje u radu sa svim
ske kulture i njegovih aktivnosti odvija u najvećoj odgojno-obrazovnim, kulturnim i znanstvenim
mjeri online. institucijama koje djeluju na području Grada,
- 87 -