Page 90 - Glasnik slavonskih muzeja br. 7 - 2019. g.
P. 90
Glasnik slavonskih muzeja Broj 7 (62), god. XXX./2019.
Borislav Bijelić i Jelena Boras,
Muzej Ðakovštine
MUZEJ ÐAKOVŠTINE DOBIO NOVU ZGRADU
I DOVRŠIO STALNI POSTAV
Zgrada muzeja Ðakovštine
Problem prostora zasigurno je jedan od Naime, Muzej je tijekom svibnja 1994. godine
gorućih problema gotovo svih naših muzeja. U morao iseliti iz zgrade koja je vraćena Ðakova-
različitim sredinama, dakako, problemi smještaja čkoj i Srijemskoj biskupiji te bio preseljen u stru-
muzeja i muzejske građe rješavani su na različite kturom i veličinom neprimjerene prostore.
načine. U slučaju Muzeja Ðakovštine modaliteti
toga rješavanja čine se paradigmatičnima te stoga Tu smo se zadržali do 2002. godine kada se ko-
nije od gorega posvetiti im određenu pozornost. načno, preseljavamo u današnju zgradu Muzeja
Ðakovštine.
Ponajprije, posljednjoj fazi toga procesa u kojem
smo se konačno uspjeli izborili za povećanje
Zgrada je izvorno građena u drugoj polovici 19.
muzejskog prostora, kvalitetnije radne uvjete, stoljeća za potrebe Kotara, u drugoj polovici pro-
završetak stalnog muzejskog postava te povećanje
šlog stoljeća prenamijenjena je u školu, potom
broja zaposlenih. Gotovo da bih se usudio reći upravnu zgradu PIK-a Ðakovo i na kraju u trgovi-
kako smo tim promjenama ušli u novi razvojni nu. Tim preseljenjem, bili smo tada skloni vjero-
ciklus koji nastojimo artikulirati na način pri- vati, problem smještaja bio je trajno i valjano rije-
hvatljiv lokalnoj zajednici, ali i najširem krug na- šen. I to na duži rok.
ših sugrađana zainteresiranih za kulturnu baštinu
svoga kraja. No, na žalost, za samo koju godinu, pokazalo se
da to i nije tako. U čemu je bio problem i kako
Kako je o razvoju Muzeja Ðakovštine već po- smo ga rješavali, pokušat ćemo, u najkraćim crta-
dosta pisano, suzdržao bih se od pretencioznijih
ma, iznijeti u nastavku teksta.
komentara vezanih za pojedine faza njegova ra-
zvoja ili, kako je to u jednom radu formulirano, Za realizaciju te nakane važno je istaknuti
muzejskoga diskontinuiranog kontinuiteta. Kraj kako je čelnicima Grada, nekoliko godina nakon
toga diskontinuiteta počeo se nadzirati sredi- spomenute deložacije Muzeja, uspjelo kontakti-
nom devedesetih godina prošlog stoljeća. rati najodgovornije ljude Porezne uprave, iste
- 90 -