Page 270 - Glasnik slavonskih muzeja br. 7 - 2019. g.
P. 270

Glasnik  slavonskih  muzeja                                                   Broj 7 (62), god. XXX./2019.




           Sudionica je velikog broja znanstvenih skupova u      intenzivno se bavila baštinom valpovačkih vla-
           Hrvatskoj.  Bila  je  članica  osnivačkog  odbora     stelina  čiju  je  izložbu  planirala  postaviti  nakon
           Hrvatsko-austrijskog društva u Osijeku (1996.) te     umirovljenja.
           dugogodišnja tajnica, a neko vrijeme i predsje-
           dnica toga društva.                                   Svoj angažman upotpunjavala je i predavačkim
                                                                 iskustvom, prvobitno na Pedagoškom fakultetu,
           Svojim djelovanjem u Hrvatsko-austrijskom dru-        a potom na Umjetničkoj akademiji u Osijeku.
           štvu vezala je Osijek i Galeriju likovnih umjetnosti   Od osnivanja Umjetničke akademije u Osijeku
           Osijek (GLUO) za zemlje njemačkoga govornog           2004. godine predavala je studentima glazbe i
           područja  i  uspješno  radila  na  brojnim  progra-   glume.
           mima koji su promicali to zajedništvo.
                                                                 Njezin je rad bio cijenjen u stručnim krugovima,
           Od 1970. godine organizirala je mnoštvo autor-        pa je 2007. bila dobitnica ugledne Nagrade za
           skih izložbi te publicirala knjige – monografije u    životno  djelo  „Pavao  Ritter  Vitezović”  Hrvat-
           izdanju  Galerije  likovnih  umjetnosti  Osijek:      skoga muzejskog društva. Afirmirala je povijest
           Jovan Gojković (1978.), Johann Friedrich Over-        umjetnosti  i  muzejsku  djelatnost  u  Galeriji  na
           beck (suautor dr. sc. Zvonko Maković, 1983.),         području regije te na nacionalnoj razini.
           Stjepan  Marjanović  (1802.  –  1860.)  (1985.),
           Rudolf  Valić  (1986.),  Portreti  18.  i  19.  st.  u   Osim što se bavila starijim razdobljima i temama
           fundusu  Galerije  likovnih  umjetnosti  Osijek  te   18. i 19. stoljeća, pokazala je naklonost i prema
                                                                 suvremenim likovnim umjetnicima kojima je pri-
           Zbirka  slika  i  grafika  18.  i  19.  st.,  u:  GLUO
           monografija  –  zbornik  (1987.),  Franjo  Pfalz      redila brojne izložbe i s kojima se osobito voljela
           (suautor Oto Švajcer, 1989.), Demetar Marković        družiti. Time se pokazala kao poštovatelj i pozna-
                                                                 vatelj umjetnosti i umjetnika, bez obzira na to ko-
           (1990.), Ivan Roch (1998.).
           U suizdavaštvu s Hrvatskom akademijom zna-            jem vremenu pripadali.
           nosti i umjetnosti objavljena joj je 2000. godine     Svoje bogato iskustvo, stručni i znanstveni rad
           monografija Josip Franjo Mücke.                       nesebično je dijelila te je prenosila svoje znanje
                                                                 i  iskustvo  na  mlađe  kolege  čime  je  uspješno
           Autorica je niza predgovora u katalozima izložbi,
           npr.  Josip  Leović  (1971.),  Osječko  slikarstvo    ostvarila kontinuitet rada struke u ustanovi i izvan
           1900. – 1916. (1972.), Vedute Slavonije 19. st.       njezinih  granica.  Prateći  gotovo  sva  kulturna
           (1974.), Slavonski pejzaž 19. i 20. st. (1975.),      događanja  u  gradu,  svojim  je  djelovanjem  i
                                                                 prisutnošću postala prepoznatljiv lik osječke dru-
           Vodič kroz stalni postav Galerije likovnih umje-
           tnosti  (1978.),  Osijek  –  inspiracija  likovnih    štvene  scene,  stoga  će  je  naša  stručna  i  šira
           umjetnika  (1979.),  VIII.  Biennale  Slavonaca       javnost  pamtiti  kao  jednu  od  najcjenjenijih  i
                                                                 najutjecajnijih intelektualki koje je Osijek imao
           (1982.), Kolonija akvarelista Jugoslavije (1983.),
           Umjetnine  slavonskih  muzeja  i  galerija  II.       u novijoj povijesti.
           (1984.), Fantastični svijet leptira – Ivan Čama-      Njezinu  osobnost,  odmjerenost,  iskrenost,  do-
           gajevac (2002.).                                      brodušnost i razumijevanje za različite probleme
                                                                 s kojima smo se mi, njezini kolege i suradnici,
           Osobito  su  bitni  njezini  tekstovi  u  katalozima
           Kopije  iz  fundusa  Galerije  likovnih  umjetnosti   susretali, pamtit ćemo zauvijek.
           Osijek (1984.), Portreti 18. st. iz fundusa Galerije   Njezina  stručnost,  požrtvovnost  i  marljivi  rad
           likovnih  umjetnosti  Osijek  (1986.),  Tri  stoljeća   ostaju  duboko  zapisani  u  povijesti  slavonske  i
           umjetnosti  u  Galeriji  likovnih  umjetnosti,  vodič   hrvatske umjetnosti i kulture. Njezina će dosti-
           kroz novi stalni postav (1998.), Zbirka slika 18. i   gnuća biti poticaj i osnova rada budućih gene-
           19. st. (suautorica u: Sakralna umjetnost iz zbirki   racija muzealaca i povjesničara umjetnosti.
           Galerije likovnih umjetnosti Osijek, 2003.). Po-
           sljednju  monografsku  izložbu  prije  odlaska  u     1   Najcer Sabljak, Jasminka. 2015. „In memoriam: mr. sc.
           mirovinu  2006.  godine  napravila  je  slikaru         Branka Balen (1941. – 2015.)”. Peristil br. 58., Zbornik
                                                                   radova za povijest umjetnosti: Društvo povjesničara
           Giovanniju  Giacomu  Morettiju  (1843.  –  ?),  a
                                                                   umjetnosti Hrvatske, Zagreb, 199 – 200.
                                                           - 270 -
   265   266   267   268   269   270   271   272   273   274   275