Page 265 - Glasnik slavonskih muzeja br. 7 - 2019. g.
P. 265

VII. In memoriam




                                                               Prestavši s apstrakcijom, nastavio je s figuralnim
                                                               uprizorenjima različitih motiva u različitim klasi-
                                                               čnim slikarskim tehnikama.

                                                               Gotovo se uvijek lirski izražavao, iako je u tim
                                                               slikama bilo istovremeno dramatičnog i teškog
                                                               naboja, čiji su izdanci i vizije nalazili korijene u
                                                               njegovu načinu života.

                                                               Istovremeno je taj naboj izvirao iz podneblja u
                                                               kojem je živio i trajao u njemu.

                                                               U to vrijeme nastajale su slike koje su bile divan
                                                               primjer nečega što bi se moglo nazvati „suvreme-
                                                               nim pejsažizmom atmosfere”.
                                                               Prije trinaest godina,  ponovno  izvan aktualnih
                                                               trendova, stvorio je dvije apstraktne slike na te-
                      Stjepan Jozić, akademski slikar          meljima na kojima je uporno i polako nastajao

         Na  prvi  pogled  bismo  možda  mogli  primijetiti    novi ciklus.
         njegovo kretanje na opasnoj granici između aps-       Izvjesna platna iz novijeg vremena imaju, zbog
         trakcije i dekorativnosti, što bi donekle i odgo-
                                                               toga, snažnu konstrukciju prvoga razdoblja i stra-
         varalo mehanizmu njegova postupka, no on je,          snu obojenost drugog, ali su, što se materije tiče,
         začudo, u takvim uvjetima još čvršći u formi, još     svedena na čiste pikturalne vrijednosti.
         snažniji u boji te još izričitiji u akumulaciji mase
         i površina.                                           Funkcionalnost boje i forme potpuno je izbalan-
                                                               sirana pod okriljem otpora koji je Joziću bio ima-
         Nedoumicu oko sličnosti i razlika, između slika       nentan. U apstraktnom ciklusu njegovih slika taj
         figurativne prirode i onih potpuno apstraktnih,       je otpor zbog zasićenja bio usmjeren vizualnim
         možda je moguće pojasniti kratkom kronologi-          elementima prirode, čime je pokušao odgovoriti
         jom razvoja i postupaka zrenja slikarskog izričaja.
                                                               na  pitanja  svoga  početnoga  stvaranja  i  na  taj
         Prije  tridesetak  godina  Jozić  je  počeo  slikati   način  zatvoriti  jedan  svoj  jasno  određen  stilski
         apstraktni ciklus kojeg je nazvao „Čovjek i sport”.   krug.
         Bilo je to slikarstvo izvan aktualnih postmoder-      Preminuo je nakon teške bolesti, u Zagrebu 21.
         nističkih trendova, puno dinamičnih i frenetičnih
                                                               srpnja 2011.
         kretanja boje i linije.




























                                                         - 265 -
   260   261   262   263   264   265   266   267   268   269   270