Page 265 - Glasnik slavonskih muzeja br. 7 - 2019. g.
P. 265
VII. In memoriam
Prestavši s apstrakcijom, nastavio je s figuralnim
uprizorenjima različitih motiva u različitim klasi-
čnim slikarskim tehnikama.
Gotovo se uvijek lirski izražavao, iako je u tim
slikama bilo istovremeno dramatičnog i teškog
naboja, čiji su izdanci i vizije nalazili korijene u
njegovu načinu života.
Istovremeno je taj naboj izvirao iz podneblja u
kojem je živio i trajao u njemu.
U to vrijeme nastajale su slike koje su bile divan
primjer nečega što bi se moglo nazvati „suvreme-
nim pejsažizmom atmosfere”.
Prije trinaest godina, ponovno izvan aktualnih
trendova, stvorio je dvije apstraktne slike na te-
Stjepan Jozić, akademski slikar meljima na kojima je uporno i polako nastajao
Na prvi pogled bismo možda mogli primijetiti novi ciklus.
njegovo kretanje na opasnoj granici između aps- Izvjesna platna iz novijeg vremena imaju, zbog
trakcije i dekorativnosti, što bi donekle i odgo-
toga, snažnu konstrukciju prvoga razdoblja i stra-
varalo mehanizmu njegova postupka, no on je, snu obojenost drugog, ali su, što se materije tiče,
začudo, u takvim uvjetima još čvršći u formi, još svedena na čiste pikturalne vrijednosti.
snažniji u boji te još izričitiji u akumulaciji mase
i površina. Funkcionalnost boje i forme potpuno je izbalan-
sirana pod okriljem otpora koji je Joziću bio ima-
Nedoumicu oko sličnosti i razlika, između slika nentan. U apstraktnom ciklusu njegovih slika taj
figurativne prirode i onih potpuno apstraktnih, je otpor zbog zasićenja bio usmjeren vizualnim
možda je moguće pojasniti kratkom kronologi- elementima prirode, čime je pokušao odgovoriti
jom razvoja i postupaka zrenja slikarskog izričaja.
na pitanja svoga početnoga stvaranja i na taj
Prije tridesetak godina Jozić je počeo slikati način zatvoriti jedan svoj jasno određen stilski
apstraktni ciklus kojeg je nazvao „Čovjek i sport”. krug.
Bilo je to slikarstvo izvan aktualnih postmoder- Preminuo je nakon teške bolesti, u Zagrebu 21.
nističkih trendova, puno dinamičnih i frenetičnih
srpnja 2011.
kretanja boje i linije.
- 265 -