Page 264 - Glasnik slavonskih muzeja br. 7 - 2019. g.
P. 264
Glasnik slavonskih muzeja Broj 7 (62), god. XXX./2019.
Ivica Belamarić,
Gradski muzej Vinkovci, Galerija likovnih umjetnosti „Slavko Kopač”
IN MEMORIAM: STJEPAN JOZIĆ, akademski slikar (1951. 2011.)–
više od 120 svojih djela za pomoć djeci, udruga-
ma, braniteljima i invalidima. Za života je imao
trideset i šest samostalnih izložbi i sudjelovanja
na više od stotinu skupnih, revijalnih i žiriranih
izložbi u Hrvatskoj i inozemstvu.
Za svoj rad više je puta nagrađivan i odlikovan.
Stjepan Jozić je u ciklusu figurativne, kao i u
onima apstraktne prirode, imao nekoliko zaje-
dničkih karakteristika: oblike širokih i oštrih
bridova, uvijek apstraktnih dijelova slike, koji
određuju prostor i materiju. To je, bez sumnje,
značilo programsko razgolićenje forme i sažima-
Stjepan Jozić, akademski slikar
nje linije i mase u jednu vrlo preglednu, ali nedje-
ljivu cjelinu. Tako pročišćenom i reduciranom
Stjepan Jozić rođen je 24. svibnja 1951. godine formom, Jozićeva namjera nikad nije bila obično
u Bačkom Monoštoru. U Vinkovcima je završio
umnožavanje ili pasiviziranje dimenzija, već je
osnovnu i srednju školu. uvijek istraživao graničnu crtu neophodne nazo-
U Zagrebu je upisao Akademiju likovnih umje- čnosti elemenata na slici, kao i njihovo djelova-
tnosti i diplomirao 1982. godine na Odjelu za nje na naše emocije.
slikarstvo, u klasi profesora Vasilija Jordana.
U tom procesu linearne dedukcije i sinteze forme,
Poslije završetka studija vratio se u Vinkovce Jozić je na svojim slikama polazio od suvreme-
u kojima se zaposlio u gospodarstvu, potom je nih principa i organizaciji kompozicije i ti će se
neko vrijeme radio kao srednjoškolski profesor principi sačuvati u krajnjem ishodu dedukcije i
umjetnosti.
kao njegov obligatan dio, gotovo kao jedan od
Neposredno prije Domovinskoga rata zaposlio se njegovih najvažnijih dijelova. Različitost između
u Gradskom muzeju Vinkovci u kojem je 1991. figurativnog i apstraktnog pristupa kod Jozića se
godine izabran za ravnatelja ustanove i voditelja očitovala u žešćoj primjeni boje koja kod nefigu-
– kustosa Galerijskog odjela. rativnih djela zauzima psihološku razinu tuma-
čenja.
Kao dobrovoljac bio je aktivni sudionik Domo-
vinskog rata. Boja je u tim uradcima zasićenija, kut kadriranja
je uvijek malo drukčiji, potez širi, paleta raznolika
Za njegova mandata došlo je do postupnog pro- i rafinirana: do iskričava svjetla pada duboka sje-
širenja Muzeja te do bitnog obogaćivanja djela- na, uz negdje blaže, a češće oštrije prijelaze.
tnosti i stručnosti, uvođenjem novih djelatnika.
Ti su se postupci javljali naizmjenično u svim
Dužnost ravnatelja obnašao je do 2011. godine. slikama bez manirističkog ponavljanja, uvijek
Uz redovite obveze i kontinuirano bavljenje sli- iznova oplemenjeni bojom visoke likovne vrije-
karstvom, računalnom grafikom, grafičkim dizaj- dnosti.
nom i organiziranjem izložbi, godinama je bio i
voditelj likovne radionice Dječjeg doma Sv. Ane Međutim, mnogo je važnije ustvrditi do koje je
mjere Jozić otišao u definiciju materije i na koji
te umjetničkih kolonija u Selcu i Lovranu.
je način dao otpor njezinoj emocionalnoj eks-
Poznat kao veliki humanist i donator, poklonio je panziji.
- 264 -