Page 264 - Glasnik slavonskih muzeja br. 7 - 2019. g.
P. 264

Glasnik  slavonskih  muzeja                                                   Broj 7 (62), god. XXX./2019.


           Ivica Belamarić,
           Gradski muzej Vinkovci, Galerija likovnih umjetnosti „Slavko Kopač”

                IN MEMORIAM: STJEPAN JOZIĆ, akademski slikar (1951.   2011.)–



                                                                 više od 120 svojih djela za pomoć djeci, udruga-
                                                                 ma, braniteljima i invalidima. Za života je imao
                                                                 trideset i šest samostalnih izložbi i sudjelovanja
                                                                 na više od stotinu skupnih, revijalnih i žiriranih
                                                                 izložbi u Hrvatskoj i inozemstvu.

                                                                 Za svoj rad više je puta nagrađivan i odlikovan.

                                                                 Stjepan  Jozić  je  u  ciklusu  figurativne,  kao  i  u
                                                                 onima apstraktne prirode, imao nekoliko zaje-
                                                                 dničkih  karakteristika:  oblike  širokih  i  oštrih
                                                                 bridova,  uvijek  apstraktnih  dijelova  slike,  koji
                                                                 određuju prostor i materiju. To je, bez sumnje,
                                                                 značilo programsko razgolićenje forme i sažima-
                        Stjepan Jozić, akademski slikar
                                                                 nje linije i mase u jednu vrlo preglednu, ali nedje-
                                                                 ljivu  cjelinu.  Tako  pročišćenom  i  reduciranom
           Stjepan Jozić rođen je 24. svibnja 1951. godine       formom, Jozićeva namjera nikad nije bila obično
           u Bačkom Monoštoru. U Vinkovcima je završio
                                                                 umnožavanje ili pasiviziranje dimenzija, već je
           osnovnu i srednju školu.                              uvijek istraživao graničnu crtu neophodne nazo-
           U Zagrebu je upisao Akademiju likovnih umje-          čnosti elemenata na slici, kao i njihovo djelova-
           tnosti i diplomirao 1982. godine na Odjelu za         nje na naše emocije.
           slikarstvo, u klasi profesora Vasilija Jordana.
                                                                 U tom procesu linearne dedukcije i sinteze forme,
           Poslije  završetka  studija  vratio  se  u  Vinkovce         Jozić je na svojim slikama polazio od suvreme-
           u kojima se zaposlio u gospodarstvu, potom je         nih principa i organizaciji kompozicije i ti će se
           neko vrijeme radio kao srednjoškolski profesor        principi sačuvati u krajnjem ishodu dedukcije i
           umjetnosti.
                                                                 kao njegov obligatan dio, gotovo kao jedan od
           Neposredno prije Domovinskoga rata zaposlio se        njegovih najvažnijih dijelova. Različitost između
           u Gradskom muzeju Vinkovci u kojem je 1991.           figurativnog i apstraktnog pristupa kod Jozića se
           godine izabran za ravnatelja ustanove i voditelja     očitovala u žešćoj primjeni boje koja kod nefigu-
           – kustosa Galerijskog odjela.                         rativnih djela zauzima psihološku razinu tuma-
                                                                 čenja.
           Kao dobrovoljac bio je aktivni sudionik Domo-
           vinskog rata.                                         Boja je u tim uradcima zasićenija, kut kadriranja
                                                                 je uvijek malo drukčiji, potez širi, paleta raznolika
           Za njegova mandata došlo je do postupnog pro-         i rafinirana: do iskričava svjetla pada duboka sje-
           širenja Muzeja te do bitnog obogaćivanja djela-       na, uz negdje blaže, a češće oštrije prijelaze.
           tnosti i stručnosti, uvođenjem novih djelatnika.
                                                                 Ti  su  se  postupci  javljali  naizmjenično  u  svim
           Dužnost ravnatelja obnašao je do 2011. godine.        slikama  bez  manirističkog  ponavljanja,  uvijek
           Uz redovite obveze i kontinuirano bavljenje sli-      iznova oplemenjeni bojom visoke likovne vrije-
           karstvom, računalnom grafikom, grafičkim dizaj-       dnosti.
           nom i organiziranjem izložbi, godinama je bio i
           voditelj likovne radionice Dječjeg doma Sv. Ane       Međutim, mnogo je važnije ustvrditi do koje je
                                                                 mjere Jozić otišao u definiciju materije i na koji
           te umjetničkih kolonija u Selcu i Lovranu.
                                                                 je  način  dao  otpor  njezinoj  emocionalnoj  eks-
           Poznat kao veliki humanist i donator, poklonio je     panziji.


                                                           - 264 -
   259   260   261   262   263   264   265   266   267   268   269