Muzejska udruga Istočne Hrvatske, sekcija za muzejsku edukaciju organizira jednodnevni stručni skup 1. travnja 2011., u Muzeju Brodskog Posavlja u Slavonskom Brodu
Stručni skup je namijenjen stručnim djelatnicima (prvenstveno kustosima i muzejskim pedagozima). Pružanje teoretskog okvira, prezentacija primjera iz prakse te završne diskusije za cilj imaju razmatranje muzejskih izložbi i njihovog edukativnog potencijala te proširenje svijesti o nužnosti suradnje svih stručnih djelatnika na ispunjavanju edukativne zadaće muzeja.
Program skupa:
9.00 – 9:45 Registracija
9:45 – 10:00 Uvodna/pozdravna riječ
10:00 – 11:00 prof.dr.sc. arka Vujić (Filozofski fakultet, Zagreb): "Oblikovanje izložbi"
11:00 – 12:00 dr.sc. Jovana Milutinović (Filozofski fakultet u Novom Sadu):"Pedagoške teorije i njihove implikacije na oblikovanje muzejskih izložbi"
12:00 – 13:30 ručak (uključen)
13:30 – 14:00 Jelena Hotko (Hrvatski povijesni muzej Zagreb): "Primjer pedagoške prakse i postavljanja izložbe u Hrvatskom povijesnom muzeju"
14:00 – 14:30 Mila škarić (Arheološki muzej u Zagrebu): "Progresivna pedagogija Johna Dewya i praksa u muzejima u Hrvatskoj"
14:30 – 15:00 pauza
15:30 – 16:30 diskusijska grupa (moderatori eljka Miklošević i Helena Stublić, Filozofski fakultet, Zagreb, Katedra za muzeologiju,)
16:00 – 16:30 završna riječ
O detaljima skupa moći ćete naći više informacije na web stranicama Muzejske udruge Istočne Hrvatske - www.muih.hr
Kotizacija za jednodnevni skup iznosi 120 kn
Prijave za seminar najkasnije do 11. ožujka 2011 na e-mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
Prilikom potvrde prijave sudionici skupa će dobiti e-mailom uputu o uplati kotizacije. U slučaju nedolaska na skup uplaćena kotizacija se ne vraća. Kotizacija se vraća samo u slučaju otkazivanja ili promjene datuma održavanja skupa.
Broj sudionika je ograničen, stoga Vas molim da prijave pošaljete unutar zadanog roka.
Sažeci izlaganja
prof. dr. sc. arka Vujić, Katedra za muzeologiju, Filozofski fakultet u Zagrebu
„Oblikovanje izložaba: priča muzealaca“
Izložbe su najkarakterističniji oblik interpretiranja i komuniciranja baštine, zapravo simbol javnog djelovanja muzejskih ustanova. U konačnici, uvijek su to složeni timski projekti u kojima bi u idealnoj situaciji od početka trebali raditi zajedno barem muzejski pedagog i kustos, a potom im se u dominantnijoj ulozi pri oblikovanju pridružiti dizajner. Naravno, muzejskog pedagoga nemamo uvijek mogućnosti zaposliti u svom muzeju i zato trebamo zainteresirane i saznanjima o osnovnim elementima izložbe opskrbljene muzealce svih profesija koji se mogu dizajneru nametnuti kao ravnopravni sugovornici. Taj ravnopravan dijalog u našoj je sredini uvijek na iskušenju. U predavanju će se proći osnovnim elementima izložbe – organizacija tematskih cjelina, orijentacija (fizička i inelektualna), različiti okoliši izložbe, svjetlo, boja, grafički materijal - i na primjerima pokazati koja su to saznanja i uvidi u dobru praksu kojima moramo ovladati. Koristit će se brojni primjeri, kao i rezultati istraživanja mišljenja korisnika o iskustvima i doživljajima u muzejima, a koja su također neprocjenjiva pri oblikovanju izložaba.
doc.dr.sc. Jovana Milutinović, Odsek za pedagogiju, Filozofski fakultet, Univerzitet u Novom Sadu
„Pedagoške teorije i njihove implikacije na oblikovanje muzejskih izložbi”
U sklopu izlaganja se promišlja pitanje teorijskih osnova razvoja i rekonceptualizacije obrazovne delatnosti muzeja. Radi se o tome da su sa oživotvorenjem filozofije doživotnog učenja muzeji dobili nove prilike, mogućnosti i izazove da posluže kao jedan od vitalnih izvora učenja u zajednici. U tom okviru u tekstu se razmatraju teorije u oblasti obrazovanja (povezane sa epistemološkim teorijama i teorijama učenja) koje ostvaruju značajan uticaj na obrazovni rad u muzeju i oblikovanje muzejskih izložbi. Fokus je usmeren na dve ekstremne varijante muzejske pedagogije (transmisione i konstruktivističke) koje se tiču različitih načina podsticanja posetilaca na izložbi i očekivanja određenog načina ponašanja i delovanja. Zaključuje se da postoje mnogobrojni razlozi za prihvatanje konstruktivističkog modela (paradigme stvaranja značenja) kao teorijske osnove obrazovnog rada u muzeju i oblikovanja muzejskih izložbi. Konkretan primer dobre prakse predstavlja akciono istraživanje sprovedeno sa ciljem osmišljavanja, realizacije i evaluacije muzejskog edukativnog programa.
Jelena Hotko, muzejska pedagoginja, Hrvatski povijesni muzej
„Primjer pedagoške prakse i postavljanja izložbe u Hrvatskom povijesnom muzeju“
Predavanjem će se dati pregled pedagoške prakse i mogućnosti djelovanja muzejskog pedagoga na oblikovanju i postavljanju izložbe, pedagoškoj nadopuni te cjelokupnom pedagoškom pristupu i programima ostvarenima uz izložbene projekte. Posebno će biti naglašena važnost potrebe za dobrom suradnjom i komunikacijom između muzejskog osoblja, prilikom realizacije postava. Predavanje će dati i kratki prikaz suradnje muzejskih stručnjaka na tekućoj izložbi „Uspomene /na/ jednog bana – Ostavština Jelačić u Hrvatskom povijesnom muzeju“.
Mila škarić, muzejska pedagoginja, Arheološki muzej u Zagrebu
"Progresivna pedagogija Johna Dewya i praksa u muzejima u Hrvatskoj"
Tumačenje progresivne pedagogije Johna Deweya, koje predstavlja obrazovanje kao doživljaj u izlaganju će se primijeniti na muzejsku pedagogiju u kojoj je izložba doživljanji ciklus. Sam postav izložbe ima nejvjerojatnu snagu djelovanja na posjetitelja, koliko u manipulaciji informacija toliko u podržavanju neprekidnog doživljaja koji rezultra spoznajom i rastom u moralnim i demokratskim vrijednostima. Pored teorije, bit će izložena i iskustvenu praksa u muzejima u Hrvatskoj i svijetu.