Page 126 - Glasnik slavonskih muzeja br. 7 - 2019. g.
P. 126
Glasnik slavonskih muzeja Broj 7 (62), god. XXX./2019.
U slavljeničkoj godini 24. Slavonski bijenale
doživio je promjenu ili, bolje rečeno, obnovu u
propozicijama natječaja kojim se pozivaju umje-
tnici izvan regionalne slavonske umjetničke sce-
ne. Također, to je bijenale prvo uokvireno kusto-
skim konceptom Valentine Radoš naslovljenim
Jednom jedan putnik, tema koja je bila ključ u
ocjenjivačkom sudu radova. Osvježenje manife-
stacije dalo je mogućnost novih stručnih proma-
tranja, obnovilo je smjerove kretanja i omogućilo
dalekosežnije poglede.
U sklopu Bijenala, nakon njegova završetka slje-
deće godine, održana je i samostalna izložba Kru-
noslava Stipeševića I was call you tomorrow.
Izložbeni program te je godine bio upotpunjen i
izložbama: Mario Benedetti: Gusti kadar, snažna
gesta, zatim Strani i „nepoznati“ autori u zbirci
Crteži i grafike prve polovice 20. stoljeća u Muzeju
likovnih umjetnosti u Osijeku, samostalna izložba
Ines Matijević Cakić Matriksijalne priče, retro-
spektiva Miroslava Kraljevića, Kolaži Stjepana
Dio postava izložbe Pogledi 20. stoljeće u siječnju 2014. godine Gračana i Arhivi, preraspodjele i premjeravanja –
O suvremenoj austrijskoj fotografiji.
U jubilarnoj godini odala se počast i velikanima
osječkog Muzeja likovnih umjetnosti. U veljači je
otvorena izložba Oto Švajcer – riječi i slike autori- Izložbene aktivnosti 2015. godine
ce i kustosice Valentine Radoš. Oto Švajcer bio je
U veljači druge godine djelovanja s novim
veliki intelektualac, likovni kritičar i istraživač koji statusom otvorena je suradnička izložba dvojice
je uvelike zadužio Muzej likovnih umjetnosti, Osi-
mladih povjesničara umjetnosti Igora Loinjaka i
jek i Slavoniju, pa i čitavu hrvatsku povijest umje- Feđe Gavrilovića Apstraktno – figurativno –
tnosti svojim doprinosima, no rijetko se hvalio rasklapanje – preklapanje. Polazišna točka za
svojim slikarskim umijećem koje je tom izložbom izložbu bilo je relativiziranje pogleda na granice u
5
prezentirano.
slikarskim postupcima, odnosno istaknuti više-
7
strukosti u kreiranju umjetničkoga kazivanja.
Njegov intelektualni i istraživački rad prezentiran
je za vrijeme izložbe publikacijom Oto Švajcer – Zanimljiv je bio koncept izložbe u kojem se postav
bezvremeni opus iste autorice. Na jednom je mje- u jednom trenutku mijenjao, stoga nije bilo
stu prikazana arhiva Ota Švajcera koja se nalazi
moguće na otvorenju ili u nekoj drugoj fazi izlo-
pohranjena u Muzeju likovnih umjetnosti, vodi- žbe vidjeti sve zastupljene autore.
čem je olakšano njezino pretraživanje, a arhiv slu-
ži kao neiscrpan izvor podataka do kojih je Švaj-
cer došao svojim neumornim istraživanjem. 5 Radoš, Valentina. 2007. Oto Švajcer – riječi i slike, katalog
izložbe, Osijek: Galerija likovnih umjetnosti, 3.
Nakon Švajcerove izložbe priređena je u prosto- 6 Kusik, Vlastimir. 2014. Predrag Goll: lica, likovi, Osijek:
rima Muzeja izložba Predrag Goll: lica, likovi čime Galerija likovnih umjetnosti, 7.
je autor i kustos izložbe Vlastimir Kusik odao po- 7 Gavrilović, Feđa i Loinjak, Igor. 2015. Apstraktno –
čast Predragu Gollu, dugogodišnjem ravnatelju figurativno – rasklapanje – preklapanje, katalog izložbe,
Osijek: Muzej likovnih umjetnosti, bez paginacije.
Galerije (1975. – 1991.) u kojoj je prethodno bio
6
zaposlen kao konzervator i restaurator.
- 126 -