Page 119 - Glasnik slavonskih muzeja br. 7 - 2019. g.
P. 119
II. Djelatnost muzeja i galerija
Maja Žebčević Matić,
Gradski muzej Požega
DJELATNOST GRADSKOG MUZEJA POŽEGA
OD 2011. DO 2017. GODINE
Gradski muzej Požega
Ususret 100. obljetnici svog postojanja, Nadajući se svjetlijoj budućnosti u kojoj će
Gradski muzej Požega posljednjih se godina bori stalni postav biti atraktivni kulturni proizvod
sa starim izazovima – nedostatkom adekvatnog dostojan i najzahtjevnijeg posjetitelja, Gradski
prostora za kvalitetno obavljanje djelatnosti, muzej Požega je tijekom proteklih godina u
borbom za novi stalni postav kao prepoznatljivi potrebi najnužnije prezentacije dijela građe o
muzejski proizvod, naklonost posjetitelja, te kojoj skrbi trenutnim privremenim postavima
valoriziranje zajednice. često mijenjao koncept i mjesto, često ga i pot-
Ciljajući na sredstva europskih fondova kao puno skidajući u borbi za prostor s privremenim
jedinu mogućnost rješavanja nagomilanih pro- izložbama. Zbog iznimno loših mikroklimatskih
blema s prostorom, završena je projektna doku- uvjeta u zgradama Muzeja te narušene statike,
mentacija za adaptaciju svih triju zgrade Muzeja tijekom godina su ulagani veliki napori da se gra-
u samom centru grada, na Trgu svetog Trojstva. đa koja se u njima čuva, posebno ona restauri-
Pred Hrvatskim muzejskim vijećem početkom rana, adekvatno preventivno zaštiti. Stoga je
2016. godine obranjena je nova, poboljšana mu- 2011. godine procesom polufumigacije odra-
zeološka koncepcija znatno smanjenog budućeg đena i kompletna dezinsekcija drvene građe i
stalnog postava kako bi se u budućnosti dobio čuvaonica u kojima se ona čuva, a s obzirom na
veći dragocjeni prostor za čuvaonicu građe, pe- sredstva nastavilo se intenzivno nabavljati police
dagoške radionice i izložbenu djelatnost. za odlaganje građe, zaštitnih materijala i beskise-
Zahvaljujući zauzimanju svih kustosa, na temelju linskih kutija.
muzeološke koncepcije dovršen je scenarij po- Problem prekapacitiranih čuvaonica tijekom
stava za koji je 2017. godine dizajner Antonio
Karača napravio idejno rješenje dizajna budućeg godina urodio je i smanjenim brojem akvizicija.
postava s troškovnikom i time su stvoreni svi pre- Godine 2016., uz pomoć Grada Požege i spon-
duvjeti za prijavu na relevantne izvore europskih zora, zahvaljujući ideji samoodrživog projekta
financiranja obnove baštine. otvorenog muzeja „Ajmo (se) brijat!”, odlaskom
- 119 -